Undgå beskadigede eller forsinkede pakker

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Som afsender eller modtager af pakker på regelmæssig basis ved du, hvor irriterende det kan være, når din pakke er forsinket, eller dukker op i beskadiget stand – eller slet ikke dukker op. Det er en ulykkelig situation for såvel afsender som modtager, uanset om forsendelsen sker i privat eller erhvervsmæssig regi. Og du vil nok være tilbøjelig til ikke at anvende det fragtfirma en anden gang, men i stedet begynde at se dig om efter alternativer

Markedet for fragt af pakker i såvel privat som erhvervsmæssigt regi er til alt held ret stort, så der er masser at vælge imellem. Men du bør se dig godt for, og være omhyggelig med at vælge dit fragt selskab. For det første bør du sikre dig, at virksomheden har et godt generelt omdømme og gode, positive kundeomtaler. Det er din sikkerhed for, at andre, som har stået i din situation, har haft en god oplevelse med virksomheden. For det andet er det vigtigt, at omkostningerne er gennemsigtige fra begyndelsen, så du ikke ender med en ekstra regning – og for det tredje er det en god idé at vælge et fragt firma, som har et godt sporings system, så du kan følge din pakke på hele dens rejse fra punkt A til punkt B – med alle de mellemstationer, der måtte være på vejen. Det hænder ofte, at fragtfirmaernes sporings systemer kommer til kort, og mister sporingen af pakken – enten midlertidigt eller permanent. Og så kan man regne pakke som tabt.

For det fjerde – og lige så væsentligt – er det vigtigt, at dit nye fragtfirma har erfaring med at vurdere, hvilken fragtmetode, der er optimal for din forsendelse, og som sikrer, at den kommer så hurtigt som muligt frem til modtageren. Se for eksempel https://www.pakke.dk/fragt, som med mange års erfaring på bagen har specialiseret sig inden for lige netop de fire ovenfor nævnte områder, hvilket må regnes for de mest essentielle, når du skal sende en pakke.