Søgeord og Google Keyword Planner

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Nogle gange kan man måske føle, at Google bliver ens fjende, når man skal lægge sin strategi med seo om at vælge de rette søgeord- men sådan er tilfældet ikke.

Det kan virke så frustrerende at skulle vælge de rette søgeord, der har relevans for din hjemmeside, så du bliver fundet på de rigtige tidspunkter.

Den ene dag kan du opleve, at du får et givent resultater på hjemmesider, når du søger på et specifikt søgeord, og den næste dag – eller måske ligefrem blot en time senere – er det nogle helt andre hjemmesider, der dukker frem, når du søger på de samme ord.

Man kan måske ende med at stille sig selv spørgsmålet: Leger Google kispus med en? Er Google ude på at vildlede og forvirre en som hjemmesideejer?

Her skal du dog huske på, at Google også er en virksomhed, der er glade for, at både brugere og hjemmeside-indehavere er glade for at have positive oplevelser med dem.

Derfor passer det, når man siger: “Google er din ven”. For den store søgemaskine har nemlig selv udformet et værktøj, der kan hjælpe dig med at finde de rette søgeord.

Værktøjet hedder ganske sigende Google Keyword Planner. Kort forklaret kan du indsætte et søgeord og se, hvad Google forelår af relaterede søgeord.

 

God jagt med at finde relevante søgeord!